Unilever încurajează vaccinul anti COVID-19 şi ar putea face donaţii majore ţărilor sărace. Strategia companiei pentru siguranţa angajaţilor

„Există una sau două ţări din categoria celor aflate în curs de dezvoltare în care bugetul public nu este atât de puternic. Ne-au propus o strategie de tip cumperi două, păstrezi una", a declarat miercuri, pentru Reuters, Alan Jope, director executiv al Unilever.

„Aşadar, imaginaţi-vă un scenariu în care cumpărăm 200.000 de doze de vaccin, donăm 100.000 şi restul le folosim pentru angajaţii noştri şi familiile lor”, adaugă Alan Jope, fără a oferi însă detalii suplimentare. Pieţele emergente contribuie cu aproximativ 60% din veniturile Unilever.

Dacă estimăm preţul unui vaccin la 19,50 de dolari, cele 200.000 de doze cu serul Pfizer-BioNTech ar putea costa aproape 4 milioane de dolari.

În orice caz, Unilever îşi încurajează puternic angajaţii să se vaccineze cât mai curând posibil. Fără a promova o atitudine ezitantă în faţa imunizării, Jope a declarat că nu doreşte ca cei aflaţi în subordinea sa să „treacă la coadă în faţa personalului medical din prima linie sau a celor din categoriile vulnerabile”.

Dar ce se întâmplă cu angajaţii care refuză, totuşi, vaccinul anti COVID-19? O soluţie pentru a menţine siguranţa la locul de muncă ar putea fi testarea rapidă. „Nu vom impune nimănui să se vaccineze. Nu credem că ar fi corect”, a precizat Jope.

De altfel, majoritatea staff-ului Unilever va lucra de acasă în primul trimestru al anului, trecând apoi într-un sistem hibrid de lucru. „Nu ne aşteptăm să revenim vreodată la cinci zile pe săptămână la birou.”

Anul acesta, Unilever testează săptămâna de lucru de patru zile, în Noua Zeelandă.

Sursa : www.mediafax.ro